TFG koneferas #1

Buhu :,( då var man tillbaka efter några underbara dagar på TFG-koneferansen. TFG står för Time For God och är min kristna mottaganade organisation. Det är de som administrerar alltihop med mig, så som företag, kontakter och pengarna från EU å så.

Denna gång var koneferansen i Norra London så jag och Lea kunde ta tunnelbanan dit, det tar ju ändå visserligen mer än en timme men ändå ;) Vid ankomst fick vi en hel jättebibba med papper av alla olika slag, våra TFG-tshirts och ett litet gulligt kuvert med våra fick pengar. Varje månad får man lite pengar av TFG för att ha till saker utöver maten. Sen väntade vi in de andra volontärerna innan det var dax för brakmiddag i resturangen, mumma! =D

Efter middagen var det dax för det som jag faktiskt saknat me rän jag kunde tro och som visade sig vara det bästa på hela koneferansen, andakterna! =D Så himla härligt att äntligen få sitta ner och ha andakt igen, å så bra andakter sen, tack TFG! :D Efter andakten var det dax för te och kaka några timmar innan vi slutligen kröp till korgs.

En normal dag såg ut ungefär som så att första var det frukost, morgon andakt, Pass 1, te och kaka, Pass 2, lunch, Pass 3, te och kaka, kvällsandakt, te och kaka. Jag vet inte hur många kakor jag har ätit den här veckan men det är sjukt många :P På de olika passen hade vi olika utbildningspass så som att vara TFG volontär, lära sig mer om gud och att finna tid med honom, vem han är, massa om UK och mycket praktiskt så som pengar och bankkonton. Riktikt intressant och roligt :) Träffade också min field officer Susann, det är hon som har ansvar för mig, som komemr besöka mig och Lea under året och kolla så att allt är bra och är den som jag ska kontakta i första hand.

Även på denna koneferans lärde jag känna massa nya människor från världens alla hörn. Förutom europerna, med en väldigt massa tyskar, så var det även två tjejer från Syd Korea, en kille från Mexico. Alla var som vanligt super trevliga så det blev mycket snack och jämförelse mellan kulturer.

Som en grej till spexet sista kvällen så blev vi indelade i grupper som fick olika saker tilldelade sig, och av någon anledning hamnade jag i sånggruppen som fick i uppgift att framföra nåt från Beatles. Så det vi gjorde var att vi satte oss ner och översatte refrängen till "We are all living in a yellow submarine" till alla våra språk. Så det blev på tyska, franska, koreanska och svenska med "Vi lever alla i en gul U-båt" på väldigt bred, och fömodligen dålig, skånska ( no offence Emma =P ) för att få det att gå ihop. Jag tyckte att det blev väldigt bra (ehum) men publiken skrattade iaf mycket. Tyvärr, kanske bra denna kväll, så var jag den enda svenska volontären denna gång så ingen fattade egentligen vad jag sjöng.

Koneferansens sista natt avslutades med att vi satt och spelade spel och pratade till långt in på småtimmarna. På själva avresedagen slumpade det sig så att nästan alal volontärer gick till tågstationen samtidigt, inget dramatiskt hände förutom att Daniel, Mexicanaren, sprang in i ett hus på vägen och köpte en cykel för 200£ som han skulle ha med sig hem till Skottland, maybe a little bit strange... =p





Gilla kaviar!
/Martin

Kommentarer
Postat av: Emma

Hiih! xD Awesome!

2009-10-08 @ 23:30:30
URL: http://www.mintur.se/medlemmar/stene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0