Ankomst och kontaktuppgifter

Hej! =D

Igår (090907) anlände jag äntligen till London! 06,45 lyfte mitt plan från Landvetter och bortsett från att det flyget är ett stort
"affärsflyg" med massa kostymnissar som pratar högt och tränger sig så gick hela resan smärtfritt. När jag klev av planet på Heathrow airport så fick jag gå, och jag skojar inte,  1,5-2km genom olika korridorer och gångar för att komma till den stora bagagesalen, men när jag väl kom ut därifrån så stod min supervisor, John Connor, och väntade på mig med en stor skylt med mitt namn på och häslade mig välkommen till London. Sen åkte vi i hans bil till min nya arbetsplats, The Froud Center. Resa med bil från Heathrow till Manor Park tar över 1,5h beroende lite på hur mycket trafik det är, så har ni tänkt att komma hit rekommenderar jag i första hand City Airport som bara ligger en liten bit från här och i andra hand Stansted.

Tillbaka till The Froud Center. The Froud Center ligger i Manor Park som är en del av nordöstra London. Från centret är det ca 40 min med buss och tunnelbana och ca 15 minuter med tåg in till centrala London (har det sagts mig ;) )
The Froud Center är som jag har jag innan en form av fritidscenter som påminner lite om vårat KFUM med sporthall, biljardrum, it-rum och allmänna rum som man kan hyra. Det finns också en kyrka, S:t Michael Church, inuti centret där det hålls morgonbön, gudstjänster etc. Centret ägs av en kristen ideell organisation som heter Aston Mainfeild som också äger ett annat center samt ett frilufsområde. Manor Park är ett "multifaith" område som bland annat innehåller två kristna kyrkor och en av Englands största muslim föreningar.

Jag själv bor, tillsammans med Lea, i en stor lägenhet på andra våningen i centret. Mer info om lägenheten ich Lea kommer senare ;)

Mina kontaktuppgifter är:

TFG Vols.
Martin Ljungdahl
1 Toronto Avenue
London
E12 5JF

Mobil: +44 7538914451
Hem (till centret som de kan skicka upp till lägenheten): +44 20 8478 2468

Jag har även med mig min svenska mobiltelefon som ni gärna får skicka sms till om ni vill, observera att det inte kostar er något extra att skicka för att jag är utomlands, det är när jag svarar som det kostar mig extra =)

Jag ska också passa på att be om lite hjälp för MSN verkar inte funka här, verken program eller webb funkar så jag undrar om någon har nåt annat program som man kan köra som MSN?




Kommentarer
Postat av: Lea

nice Blog! :D

Okay, I understand nothing, but it looks great :)

See you, Lea

2009-09-08 @ 17:23:55
URL: http://www.lea-schaf.blogspot.com
Postat av: Anton Hordnes

Testa pidgin, det är msn, icq, irc och ett antal andra chat program i ett :)

2009-09-09 @ 09:08:53
Postat av: Martin Sjöstrand

Det kommer att bli kul att följa dig!

Hör gärna av dig när du börjar få lite kläm på grejer och om du känner att det skulle vara kul med ett besök; jag kommer gärna och hälsar på ;)

2009-09-11 @ 00:11:38
Postat av: Emma

Martin har blogg!! haha, det smakar gott i munnen:P

Nu är det bara en farm på Facebook med^^

Hoppas allt är bra och läsa min blogg som vanligt:)

Kramar Emma

2009-09-11 @ 10:29:55
URL: http://shorty9.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0