TFG i Wales = Pure Awesomeness :D

Nu var man tillbaka på jobbet (tillbaka till livet??) och har hunnit komma tillbaka in i rutinerna :)

Var har jag då vart någonstans och varför? Jo jag har varit i Wales på en så kallad mid-term conference med min volontärorganisation. Denna gång var det med alla volontärer i hela organisationen, så efter ungefär fyra timmar i buss så var alla framme vid ett ganska stort koneferanscenter absolut mitt i ingenstans mitt i Wales. Vi hade hela stället för oss själva vilket betydde att vi kunde vara uppe så länge vi ville (yeah!)... Som tur var sov man i små stugor som låg kanske 50 meter från själva huvudbyggnaden så de som ville sova kunde ju de.

Vi kom dit på måndag eftermiddag och spenderade halva kvällen med alla som man inte sett sen i september, blev en del ryggdunkade för killarna och kramade för tjejerna och mycket how are you doing ;) Men de va himla gött och sen var det dax för välkomstmöte följt av ett awesome worship, som alltid ;) Det kanske låter konstigt men jag har verkligen börjat uppskatta lovsångsmöten nu när man inte har dem så ofta, och TFG är väldigt bra på de så :D

På tisdag och onsdag var det olika aktiviteter på förmiddagen, i mitt fall bibelstudier, och på eftermiddag häng och te drickande :P Jag drack så sjukt mycket te de här dagarna asså. Emn bibelstudierna var kanonbra och efter första passet serverades det lunch i resturangen och sen var det ett eftermiddagspass, middag och sen var det dax för lovsångsmöte. Det var inte riktigt så tajt som det låter men ;)

Sen på torsdagkvällen så hade vi våran stora spexkväll som alla hade varit jätte taggade på länge, det var slog verkligen förväntningarna! De svenska tjejerna hade ett fint lucia tåg, de koreanska tjejerna dansade en jättefin dans till en koreansk låt och en av ledarna hade skrivit en sång med rerängen som var lite av vårt motto "It's not wrong only diffrent", tyckte att den var så bra att jag postar den här :D

On a tiny island north of France
Where it seems to always rain
Are a people who once ruled the world
And still think they do today

Tea and beer is all they drink
And everywhere they queue
They’re too health and safety conscious
And expect the same of you

To those of you not Anglicised
Here’s a phrase that I’ve devised

It’s not wrong, it’s just different
So do your best to cope
If we love the Brits for who they are
Then I think there’s hope

“Sorry!” is their most used word
You’ll hear it everywhere
But the thing you may hear more than that
Is drunken people swear

In social situations
They’re not the most direct
"Bless ‘em" they do try their best
So I mean no disrespect

Whether here for years or just arrived
This phrase may help you to survive

It’s not wrong, it’s just different
So do your best to cope
If we love the Brits for who they are
Then I think there’s hope

I wouldn’t want to lead astray
So to end I’d like to say

Cheers to you, Great Britain
You’ve listened to me moan
You’re country isn’t perfect
But neither is my own


Bilder kommer när jag kameran funkar igen, har lite chall på batteriet :(

Ha de gött era svennar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0