Snö igen = kaos igen

Tjena mors

Efter ett par dar av snö så blev det lite mildare och sen lite kallare igen men isbanor på trottoaren här som följd. För mig var ju det liksom inget problem för det var ju bara att dra på sig helly hansen skoran och knalla på men, förlåt till de om tar illa upp, det är sjukt kul att alla indier som envisas med att fortsätat bära sina sockiplast liknade skor. De halkar och trillar och går som nyfödda giraffungar. Varför?. Jag har hitentills mött mycket för mig lustiga saker inom olika religioner men skor? Det måste ju bara vara att de antingen är envisa eller bara inte har fler skor? För när de hämtar barnen från skolan så kommer de ofta in svepta i stora filtar som du håller ihop strax under halsen, aja jag förstår det inte...

Men barnen tycker det är kul iaf och vi har haft några riktigt roliga snöbolls krig so far även om jag får uppfinna lite olika sätta att kasta snö på dom så att de inte skadas... ;)

Idag när jag vakande så hade det kommer lite ny snö, tempraturen ligger mellan 0 och -2 så ni kan ju tänka er konsistensen på snön... Därför blev jag ganska förvånad när lilla Jaida's, som bröt foten före jul och går på krycker nu,  mamma släppte av henne till våran frukostklubb och ville såklart att vi tog henne till skolan. Inte mig emot men jag vet ju att de andra barnen kommer för sent. Normalt är vi två så en kunde ju gå med henne och en med de andra men den andra kunde inte komma pga. av inställt tåg så jag fick ta dem själv. Det gick ju lite långsamt men vi kom precis i tid, gött! :D

Annars händer det inte så mycket. Som ni förstår så är ju vädret det stora samtalsämnet :P Får se om det är nåt tonår ikväll för det brukar vara inställt vid dåligt väder. Väntar också på en förmodligen ganska sur TFG Friend som skulle åkt till Antigua idag på morgonen men som snart kommer hem igen för de har stängt hela Gatwick. Kan ni tänka er? En av världens största flygplatser stänger för 3 cm blötsnö! De är inte riktigt klocka de där britterna... :P

Ha de gött på er iaf :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha tänk va lite snö kan ställa till med! Här har vi ca tio minus och en halvmeter snö eller så och livet flyter på ungefär som vanligt:) fast folk klagar ju på att det är halt på stan:P jag tycker inte det är så konstigt när man tänker på vilket väder det är, men men^^ Hoppas allt är bra med dig!:)

2010-01-13 @ 15:21:15
URL: http://mindmap.blogg.se/
Postat av: Jesper

haha helt sjukt:) sj jobbar ja ute i -15 utan o klaga altför mycket:D men vi e väl lite tuffare här uppe i norden:P

Hoppas att de blir "bättre" väder när vi kommer då:D

Ha de gött!!

2010-01-14 @ 17:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0