Från botten kan det bara gå uppåt :)

Hej alla kära läsare som fortfarande tittat in ibland i tron om att jag ska uppdatera och skriva nåt kul om vad som händer med mig i ett av världens mest märkliga länders huvudstad. Till alla er, och alla er andra också så klart, har jag glädjande besked att komma med. Nu med nytt år och allt så ska jag försöka ta ett nytt rejält tag med bloggen och försöka göra nåt av den, så nu för schyvingen ska jag ta mig själv i kragen! :D

Vad har hänt sen senast jag skrev då? Jo en del har allt hänt :)

* I början av december dekorerade vi centret med jul-dekorationer tilllsammans med barnen. Fast det är inte riktigt som hemma där barnen får göra lite som de vill och sen kan man tycka att det lite sött när det är vint och dant. Utan här ska det vara snyggt och prydligt men ändå ska 5-10 åringar göra det :S Fick lägga lite band när jag med Marco på mina axlar skulle sätta ljus i granen och fick ändra för femte gången för de tyckte att det nog var lite snett där, blec snyggt til slut iofs men lite morr där... :P Mycket juligt när de väl var klart :)

* Den femte december åkte vi till den lilla staden Bath utanför London där det varje år hålls en berömd julmarknad dit folk valfärdar, väldigt vackert och mycket roligt. Åt nåt som skulle vara riktig tysk bratwurst, smakade lite konstigt men gott och tyskarna verkade gilla det så nog var det riktig alltid :)

* Helgen efter var jag på den internationella motorcykelmässan i Birmingham, för er som har vatt på den i Göteborg, gånga med 10 ungefär ;) Helt sjukt stort och man fick ta upp kartan då och då för att titta vart man skulle :P Hade som tur med med kollegan (och kompisen också såklart men det låter ju lite barnsligt sådär typ kanske när han är 29) Damien som visste lite mer och hade vatt där innan. han bjöd dessutom på både inträde och resa i första klass på tåget på vägen upp som han hade vunnit, det tackar vi för :) Men det var väldigt roligt och ett superbt tillfälle att titta efter julklappar till en viss manlig äldre familjemedlem...

* Helgen efter det kom det som jag sett fram emot länge, Ellen och Amanda!!! :D Vi hade sketsköj och gjorde London från fredag till måndag och avslutade med att gå på Les Misérables på måndag kvällen. En väldigt vacker föreställning som jag varmt rekomenderar.

* Sen på fredagen där var det äntligen dax att åka hem till underbara Månsarp igen för att fira jul med familjen, blev tio väldigt bra dagar i Sverige och sen följde familjen med tillbaka för att fira nyår här i London, nåt som blev väldigt trevlig trots att den yngre delen av familjen firade tolvslaget på ett annat ställe än sina föräldrar.


Så nu vet ni lite vad som hände mig under december :) Nu blickar vi framåt ett 2010 med mycket tjo och tchim och fler blogginlägg :D

Tack och bock.

Kommentarer
Postat av: Martin Sjöstrand

Kul att kunna läsa om vad du gör igen - det är många roliga saker du hittar på! Ser fram emot att komma på besök och träffas nästa helg :)

2010-01-12 @ 14:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0