Konstiga regler (USA varning??)

Igår hade jag frukostklubb som vanligt, mer detaljerat inlägg om hur jag jobbar kommer om en stund eller så. Egentligen börjar jag klockan åtta med att plocka fram lite spel å så och sen hålla koll på om det är något barn vid dörren. Men eftersom jag är ganska morgonpigg så brukar jag ofta vara ner tio,kvart i åtta så jag kan plocka fram allting och hämta listan med barnens namn på å så innan åtta. Likadant igår så kommer jag ner tio i åtta med en trave spel och ser att det står redan ett barn med förälder vid dörren å fryser så jag sätter ju bara ner spelen och går och öppnar för barnet och säger have a nice day till pappan. Då ropar damen som är i köket och lagar frukost att så får man absolut inte göra, asså hon sa det på ett väldigt trevligt sätt men klargjorde att man inte får släppa in barnen före klockan åtta för då kan folk rapportera oss till olika myndigheter och blablabla. Är inte det ganka mysko? Har vi det så i Sverige me? Asså om allt är klart och klockan är några minuter i p det är kallt ute, visst öppnar vi dörren?

Nästa sak som hände var idag då jag hämtade ungarna från skolan och på vägen upp i trappen på centret så är det en av killarna som ramlar och slår upp ett sår på armbågen. Ingen större skada skedd men han undrade om han kunde få ett plåster. Givetsvis så gick jag ner för att hämta plåster men jag hann inte långt innan fritidschefen stoppade mig och berättade att vi inte får ge dem plåster för de kan ju vara allergiska mot klistret... Så istället fick Arvin en pappersnäsduk att hålla mot armen tills det slutade blöda. Det roliga vara att när han hörde det där om klistret kontrade han blixtsnabbt med att säga att han kanske var allergisk mot pappersnäsdukar också, något som fick chefen att muttra lite halvhögt ;)

Men detta är väl ändå hel sjukt? Att man inte ens kan få plåstra om dem utan risk för att bli stämda osv.? Känns verkligen som en USA-wannabe-varning, snart blir vi väl stämda för att frukost toasten var för varm...

Simma lungt! =)


Kommentarer
Postat av: Martin Sjöstrand

Helt urspårat... :S

2009-10-24 @ 21:12:24
Postat av: Elin

vad galet...!

2009-10-30 @ 13:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0