En vecka med Erik

Förra veckan var det lov här precis som hemma och till min stora glädje tack vare att mamma och pappa åkte till afrika så kom Erik hit för att hälsa på :D Även barnen hade ledigt så de var alla här på fritids.
Det började på måndag morgon med att Matthew (ett av barnen) såg mig och Erik och började skrika förskräckt nåt om att det var två av samma...
Sen fortsatte förmiddagen med att vi lekte olika lekar och hade andra skojigheter för oss, sen var det lunch innan vi plockade på alla barnen på bussen för att ta med oss dem till bion där vi skulle se UP! i 3D. Var lite orolig hur det skulle funka med barnen på bion men det funkade bra. 1/4 sov, 1/2 tittade intensivt och en 1/4 lite mindre intensivt så allt gick bra :)
På tisdagen gick vi första delen av "Martin Big London Tour" som innefattade alla kända platser man måste se när man är i London, som t.ex. Buckingham Palace, The Mall, Trefalgar Square, House of Parlament etc. Touren innefattade också en promenad intill Themsen med alla gatustatyer som det innebär :D



På onsdagen hade vi baktime som jag höll i och då gjorde vi chockladbollar med barnen. Det var en lite nutmaning att baka 250 chockladbollar med 48 barn men det gick väldigt bra! :D En liten rolig detalj var att barnen blev indelade i grupper om fyra med uppgift att göra 16 chockladbollar enligt mina instruktioner. Själva bakningen gick bra men vissa barn tänkte att "aha, gör vi fler får vi fler". Till saken hör att alla hade fått lika mycket ingredienser...
I alle fall när tiden var slut och alla skulle ställa sina bolalr på kylvagnen så gjorde en av fritidsledaren så att hon tog från dem så att alla grupper hade 16 chockladbollar, snopet för vissa.

På torsdagen tog vi det lungt och gjorde köttbullar och hamburgare och lite allt möjligt som kan vara bra att ha i frysen, tack Erik!

På fredagen fortsatte Touren med ett besök på Madame Tussauds där vi träffade på diverse kändisar och medan Erik dansade med Michael och gav råd åt Obama passade jag på att byta lite JING-kunskap med JINGs grundare...




Eftermiddagen gick först i Beatles tecken när vi tog oss upp till och korsade den numera legendariska Abbey Road :)


På vägen hem besökte vi perrong 9 3/4, det var inga problem att ta sig in om man bara hade bagagevagn dessvärre fick jag lite problem på utvägen...

Blev också en sväng på Harrods innan vi styrde kosan hemåt :)

På lördagen blev en storssväng till Hamleys :D Hamleys är för de som inte vet det världens största leksaksvaruhus, ett perfekt ställe för två killar som har sina barnasinnen kvar!


Everybody have secrets...

Möt Dr Erik Who

Hamleys är också ett ställe för filmfreaks, här finns Harry Potter stavar, Batman prylar och mycket annat i filmväg...




En bild på lilla söta Wall-E får avsluta den här bildrika inlägget, hoppas det gav en liten bild av vad vi hittade på :) tack Erik för en supervecka!!




Kommentarer
Postat av: Emma

När vi kommer och hälsar på så vill jag också besöka alla dom ställena!

Orättvist att du går in i en sån stor leksaksbutik UTAN mig!!?? Dålig stil martin;)

Du ser ut och ha haft en underbar vecka!

Massa kramar

2009-11-11 @ 12:26:34
URL: http://shorty9.blogg.se/
Postat av: Hanna lillen

Haha, kul det där med att en unge skrek att det var två av samma tyckte jag:P väldigt roligt att läsa vad ni hade för er!:) åhhh jag vill också till den där leksaksaffären! sjukt avundsjuk blev jag nu:D och för att inte tala om madame tussauds (eller hur det stavas)! jag måste nog åka och hälsa på dig snart:D faaast, när vi är i london så måste jag gå på musikal! london är ju musikalernas huvudstad typ...så himla coolt:D har du vart på nån än?:)

och du, det är nog inte så troligt att jag läser om du svarar här så du får gärna höra av dig på något annat sätt i så fall:P hejsvejs!KRAM:)

2009-11-11 @ 13:51:15
URL: http://mindmap.blogg.se/
Postat av: Emma

Martin!

Hallåja!

Du har lite att dra med mig på varje gång jag besöker dig ;)

Vilket blir snart hoppas jag!

2009-11-11 @ 20:21:34
URL: http://www.mintur.se/medlemmar/stene
Postat av: Emma

Martin!

Hallåja!

Du har lite att dra med mig på varje gång jag besöker dig ;)

Vilket blir snart hoppas jag!

2009-11-11 @ 20:22:45
URL: http://www.mintur.se/medlemmar/stene
Postat av: Emma

Martin!

Hallåja!

Du har lite att dra med mig på varje gång jag besöker dig ;)

Vilket blir snart hoppas jag!

Och så lika är ni ju inte ;)

2009-11-11 @ 20:24:05
URL: http://www.mintur.se/medlemmar/stene
Postat av: Martin S

Haha nice :D

2009-11-17 @ 20:17:34
Postat av: Simon

Du har alldeles för mycket fritid, börja jobba ordentligt nu :P ne men skämt åsido, ser riktigt skoj ut

2009-12-16 @ 19:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0